Σχόλια

Περί αργομισθίας και άτυπης μεταβίβασης αρμοδιοτήτων

Καραμπινάτη περίπτωση αργομισθίας δεν αποτελεί μόνον ο αντιπεριφερειάρχης των πολλών κοινωνικών πολιτικών κ. Τζιχάν Ιμάμογλου, αλλά και ο παλιός θεματικός αντιπεριφερειάρχης, κατέχων και τον περισπούδαστο τίτλο του αρμόδιου για θέματα αναπτυξιακού προγραμματισμού, περιβάλλοντος, υποδομών και μεταφορών, κ. Δημήτριος Γαλανόπουλος, περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης. Σχεδόν δύο χρόνια από την ανάληψη των καθηκόντων του ο κος Γαλανόπουλος δεν έχει μιλήσει σχεδόν ποτέ. Δεν μας έκανε ούτε την τιμή να μας γράψει δύο λόγια για τα «πεπραγμένα» του κατά τον ετήσιο απολογισμό.


Και βέβαια το αντικείμενό του είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού, σε κάθε συμβούλιο τα περισσότερα θέματα που αφορούν γνωμοδοτήσεις επί των περιβαλλοντικών όρων έργων ή επενδύσεων είναι της αρμοδιότητας του. Τα θέματα αυτά, ωστόσο, τα εισηγείται αναρμοδίως, ο αντιπεριφερειάρχης αγροτικής οικονομίας και κτηνιατρικής κος Γιώργος Ζιμπίδης, ο οποίος, τιμά, ακόμη και καθ υπέρβαση των υποχρεώσεων του, τον μισθό που λαμβάνει ως μέλος της παράταξης που στηρίχθηκε στις εκλογές από το ΚΙΝΑΛ αλλά ενσωματώθηκε κατ’ ευθείαν στην διοικούσα παράταξη που στηρίχθηκε από την ΝΔ, αποτελώντας τον ασφαλέστερο και πιο πιστό συμπαραστάτη και συνεργάτη του Περιφερειάρχη.


Προσφάτως προσελήφθη και σύμβουλος του κου Γαλανόπουλου προκειμένου να τον συνδράμει στο… κοπιαστικό έργο του. Πρόκειται για τον πρώην περιφερειακό σύμβουλο Κίμωνα Παπαδόπουλο που είχε εκλεγεί με την παράταξη του εκλιπόντος Γιώργου Παυλίδη όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Ο Κίμωνας Παπαδόπουλος, έμπειρος αυτοδιοικητικός και μηχανικός, ελπίζουμε ότι δεν θα επιλέξει και αυτός τον ρόλο του αργόμισθου και θα προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες. Μήπως αρχίσουμε να βλέπουμε και καμιά εισήγηση από τον Κο Γαλανόπουλο... Μήπως και ξαναβρεί τη… λαλιά του προκειμένου να διεκδικήσει με σθένος την παράταση της επιτυχημένης θητείας του και την επόμενη διετία την οποία αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μιας και, οι διαγκωνισμοί, για κατάληψη έμμισθων θέσεων, έχουν ήδη αρχίσει.

Οι άφθονες κοινωνικές πολιτικές της Περιφέρειας, που είναι τόσο πολλές που χρειάζονται αντιπεριφερειάρχη αλλά και συμβούλους.

Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε ποιες είναι αυτές οι κοινωνικές πολιτικές που αρμοδίως ασκεί η Περιφέρεια και δεν βρήκαμε απολύτως τίποτε. Η χρηματοδότηση δράσεων κοινωνικού περιεχομένου, που συνήθως οργανώνονται από την Πολιτεία, είναι ανελαστική υποχρέωση του Περιφερειάρχη, που ασφαλώς φροντίζει να μας την υπενθυμίζει με δελτία τύπου που εξάρουν την …υπογραφή του.

Ως μοναδικό λόγο ορισμού αντιπεριφερειάρχη «κοινωνικών πολιτικών», μιας και δεν αρκούσε μια «κοινωνική πολιτική», βρίσκουμε ότι είναι η ανταμοιβή για την τοποθέτηση σε θέση αργομισθίας, του προσφάτως μετακινηθέντος από την Παράταξη Τοψίδη στην Παράταξη Μέτιου, περιφερειακού συμβούλου Ροδόπης, Τζιχάν Ιμάμογλου.

Προσφάτως πληροφορηθήκαμε και την πρόσληψη έμμισθου συμβούλου του κου Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικών Πολιτικών. Πρόκειται, σύμφωνα με δελτίο τύπου της Περιφέρειας, για την κα Μαργαρίτα Γουδετσίδου, δικηγόρο Αλεξανδρούπολης.

Να υποθέσουμε ότι ένα από τα προσόντα που ελήφθησαν υπόψη για την πρόσληψή της να συνδράμει στο “πλούσιο έργο” του κου Ιμάμογλου, είναι η συμμετοχή της κας Γουδετσίδου στο ψηφοδέλτιο του κου Μέτιου στον Έβρο.

Ελπίζουμε ότι με νέες τροπολογίες του σχετικού Νόμου, να αυξηθεί ο αριθμός των αντιπεριφερειαρχών, προκειμένου να γίνουν περισσότερες μεταγραφές, αλλά και να ικανοποιηθεί μισθολογικά, το σύνολο των υποψηφίων της Παράταξης Μέτιου σε όλη την Περιφέρεια.

Η προχειρότητα στην «κυβερνησιμότητα»!

Έξι μήνες χρειάστηκε η Κυβέρνηση για να καταλάβει ότι οι Δήμοι δεν έχουν καμία σχέση με τις Περιφέρειες και να διορθώσει την λανθασμένη (copy-paste) τροποποίηση στις αρμοδιότητες των Οικονομικών Επιτροπών των Περιφερειών.

Με το άρθρο 40 παρ.2 Ν.4735/2020, ΦΕΚ Α 197/12.10.2020 αντικαταστάθηκε με ιδιαίτερη προχειρότητα όλο το άρθρο 176 του Ν.3852/2010 (Καλλικράτης) που αφορά τις αρμοδιότητες των Οικονομικών Επιτροπών των Περιφερειών. Μεταξύ άλλων στην παρ. 1ιβ) του άρθρου 176 προέβλεψε για την Ο.Ε. της Περιφέρειας ότι «…Με απόφασή της, είναι δυνατή η κατ’ εξαίρεση ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού υπόθεσης, η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του ΔΗΜΟΥ και απαιτεί εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία.

Στις περιπτώσεις αυτές, η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114)». Έτσι στο σχέδιο νόμου σκούπα που κατέθεσε το υπουργείο Εσωτερικών στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα προβλέπεται η διόρθωση ώστε με απόφαση της ΟΕ να «…είναι δυνατή, κατ` εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία.

Στις περιπτώσεις αυτές, για τον ορισμό της αμοιβής του δικηγόρου εφαρμόζεται ΚΑΤ' ΑΝΑΛΟΓΙΑ το άρθρο 281 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).»

Στα πλαίσια της λεγόμενης «κυβερνησιμότητας» το άρθρο 176 άλλαξε από την Κυβερνητική πλειοψηφία πέντε φορές! (με τους νόμους 4623/2019, 4625/2019, 4635/2019, 4674/2020, 4735/2020) και αναμένεται η έκτη μέσα σε διάστημα 18 μηνών!

Μερικοί άνθρωποι δεν χάνονται

Τον Φεβρουάριο στο Περιφερειακό Συμβούλιο ρωτούσε η παράταξή μας εάν είναι στις προθέσεις της Διοίκησης η ίδρυση Αναπτυξιακού Οργανισμού για την υποβοήθηση κυρίως του ΕΣΠΑ, στα πρότυπα άλλων Περιφερειών και Δήμων.

Ο κος Μέτιος ανακοίνωσε τότε ότι είναι υπό εξέταση το θέμα.

Ένα μήνα αργότερα, ανακοινώθηκε η πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλου για την ετοιμασία του καταστατικού και της μελέτης βιωσιμότητας. «Προσκεκλημένος» της Διοίκησης για την εκπόνησή του οργανισμού, αντί της αμοιβής των 15.000€, ο Βασίλης Σαλάκος από το Λεωνίδιο Αρκαδίας, πρώην συνεργάτης του πρώην Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κου Τατούλη και νυν Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κυνουρίας.

Προφανώς «δεν μπόρεσε» να βρει εξειδικευμένη στήριξη στα όρια της Περιφέρειάς μας ο κος Μέτιος…

Λεπτομέρεια: η τροποποίηση του προγράμματος δράσης που προβλέπει την σχετική δαπάνη δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ξέρουν με ποιόν υπέγραψαν τη σύμβαση;

Με το από 5.4.2021 δελτίο Τύπου που έστειλε η Περιφέρεια ΑΜΘ προς πάσα κατεύθυνση, συνοδευόμενο από τη σχετική φωτογραφία ανακοίνωσε ότι «Υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστο Μέτιο, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΒΕΤΕ κ. Γιώργο Μαρκογιαννάκη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ ΑΕ κ. Χρήστο Στεφανή, η σύμβαση του έργου που θα αναβαθμίσει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας σε τμήματα της Εθνικής Οδού 2 μεταξύ Ξάνθης και Τοξοτών». Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με τίτλο «Εργασίες βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων βελτίωσης επιπέδου οδικής ασφάλειας Εθνικής Οδού Νο 2 εντός των ορίων του Ν. Ξάνθης» το οποίο ανέλαβε να εκτελέσει η εταιρεία της Κοζάνης «Τεχνική Ανάπτυξη ΑΕ», υπογράφοντας σύμβαση μετά από 5,5 μήνες από την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η εταιρεία Βουγιουκλής ΑΕ όπως και ο Χρήστος Στεφανής δεν φαίνεται να έχουν καμία σχέση με την υπόψη σύμβαση… Εκτός κι αν έχουν και το μαθαίνουμε από …σπόντα!

logo_black.png
© Copyright 2021 Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία. All Rights Reserved.

Search