Οι θέσεις μας

ΠΕ ΚΑΒΑΛΑΣ Οι θέσεις μας

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕ ΚΑΒΑΛΑΣ

  • Πρωτογενής τομέας

Στις προεκλογικές του ομιλίες ο Κώστας Κατσιμίγας επικεφαλής της παράταξης και υποψήφιος Περιφερειάρχης, ξεκινώντας από τον Πρωτογενή τομέα διαπίστωσε ότι στην Περιφέρεια ΑΜΘ διαθέτει ήδη μια σημαντική δυναμική, κυρίως λόγω της υψηλής ποιότητας των προϊόντων που παράγονται εδώ, επισήμανε ωστόσο ότι αυτό το πλεονέκτημα πρέπει να συνοδευτεί από πολιτικές για την αύξηση των ποσοτήτων και για τη μείωση του κόστους της παραγωγής, προκειμένου τα προϊόντα να είναι ανταγωνιστικά. Τεράστια σημασία στον τομέα αυτό έχει η εξασφάλιση της άρδευσης.

Σχολίασε το γεγονός ότι πρόσφατα κινδύνευσε να χαθεί η ευκαιρία να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, για χρηματοδότηση ύψους 12 εκατ. ευρώ, το έργο που αφορά στον εκσυγχρονισμό των αρδευτικών δικτύων της δυτικής πεδιάδας του Νέστου. Υπενθύμισε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα αποτέλεσε αντικείμενο έριδας μεταξύ του Περιφερειάρχη και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, αναφορικά με το ποιος φταίει για τη χαμένη ευκαιρία, για να παρατηρήσει σκωπτικά ότι «τελικά βρέθηκε ότι φταίει ο Χατζηπετρής…», αναφερόμενος στο γνωστό τραγούδι του Λουκιανού Κηλαηδόνη. Επισήμανε, πάντως, ότι δρομολογείται η χρηματοδότηση του έργου, όχι από ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. «Το ποιος τα έδωσε σε λίγο καιρό θα το έχουμε ξεχάσει», σχολίασε, «ωστόσο σημασία έχει να γίνει το έργο αυτό και να αρδεύσει αποτελεσματικά τον πλούσιο κάμπο της Χρυσούπολης, ώστε να εξακολουθεί να τροφοδοτεί το πανελλήνιο με τα εξαιρετικά πεπόνια, καρπούζια, ρύζια, ακτινίδια, τα οποία παράγονται εκεί».

Ειδική μνεία έκανε, επίσης, στα πλημμυρισμένα Τενάγη των Φιλίππων, για τα οποία υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθούν λύσεις, διότι πρόκειται για τον πιο εύφορο  κάμπο της Ευρώπης, πράγμα που δεν είναι καθόλου υπερβολή.  Η αποστράγγιση σίγουρα είναι ένα πολύ μεγάλο και δαπανηρό έργο, αλλά οφείλουμε να βρούμε τη σωστή λύση. Δεν υπάρχουν άλυτα θέματα, αρκεί να υπάρχει η βούληση και η συνεργασία των φορέων. Το φτωχό ελληνικό κράτος έδωσε λύση την δεκαετία του 1930 και για 70 χρόνια δεν υπήρχαν προβλήματα πρόσθεσε, ενώ τώρα που τα έργα εκείνα έκλεισαν τον κύκλο τους πρέπει να γίνουν νέα με  τις δυνατότητες που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία

  • Δευτερογενής τομέας

Στον δευτερογενή τομέα, όπου η Καβάλα γνώρισε μια σημαντική αποβιομηχάνιση τα προηγούμενα χρόνια, ο κ. Κατσιμίγας εκτίμησε ότι πρέπει να προωθηθούν καινούργιες «έξυπνες» μονάδες, καινοτόμες και υψηλής τεχνολογίας. «Είμαι σε θέση να γνωρίζω», σημείωσε, «ότι στη Βιομηχανική Περιοχή υπάρχουν εξαιρετικές μονάδες υψηλής τεχνολογίας, όπως επεξεργασίας-διάθεσης βιολογικών προϊόντων και πολλές άλλες». «Αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση», επισήμανε, «και αυτήν θα πρέπει να στηρίξει και η Περιφέρεια».

  • Τουρισμός

Η Καβάλα και η Θάσος αποτελούν τη «ναυαρχίδα» του τουρισμού στην Περιφέρειά μας. Ο κ. Κατσιμίγας διέκρινε ότι το τελευταίο διάστημα, πέρα από τον τουρισμό της θερινής περιόδου, υπάρχει μια στροφή και σε άλλους τομείς. Δήλωσε, λοιπόν, πεπεισμένος ότι με τις σωστές δράσεις, που θα περιλαμβάνουν την ανάδειξη των ιστορικών και θρησκευτικών μνημείων και του φυσικού κάλλους του τόπου μας, είναι εφικτός ο στόχος για τουρισμό 12 μήνες το χρόνο. Ειδική αναφορά έκανε στις δυνατότητες αύξησης της επισκεψιμότητας στο Παγγαίο όρος και την Πιερία κοιλάδα με τους παραδοσιακούς οικισμούς της.

  • Λιμενικές υποδομές

Η δημιουργία λιμενικών υποδομών αποτελεί προϋπόθεση για την αναβάθμιση του ρόλου των δύο μεγάλων λιμανιών της Περιφέρειας ΑΜΘ, προκειμένου να αναλάβουν ένα μεγάλο μεταφορικό έργο, σε όφελος όχι μόνο της περιοχής, αλλά και της πατρίδας μας γενικότερα. «Τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης πρέπει να συνεργαστούν, να λειτουργούν συμπληρωματικά και να είναι ουσιαστικά ένας οργανισμός.Το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας μπορεί να δεχτεί αυτή τη στιγμή καράβια με βύθισμα 12 μέτρων. Με ορισμένες βελτιώσεις που θα γίνουν, θα μπορεί να δέχεται και καράβια που έχουν βύθισμα μέχρι 17 μέτρα. Αντίθετα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δέχεται μικρότερα βυθίσματα αλλά έχει μεγαλύτερο χώρο λιμένα αυτή τη στιγμή. Τα λιμάνια αυτά λοιπόν πρέπει να συνεργαστούν ούτως ώστε ένα καράβι που θα έχει εμπορεύματα για τη βαλκανική ενδοχώρα ή κι ακόμα περαιτέρω, θα μπορούν ανάλογα με το μέγεθος τους  να δένουν στο καταλληλότερο λιμάνι.

«Βέβαια, τα λιμάνια δεν είναι μόνο μόλοι και προκυμαίες, αλλά είναι κι υποδομές. Οι υποδομές δεν υπάρχουν, ούτε στην Αλεξανδρούπολη, ούτε στην Καβάλα». Πρώτιστο λοιπόν μέλημά μας είναι να πιέσουμε για την άμεση δημιουργία λιμενικών υποδομών. Επιπρόσθετα είναι σημαντική η αναβάθμιση των μικρότερων λιμανιών, καθώς επίσης και η ολοκλήρωση των μελετών σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες Ξάνθης, στο πλαίσιο του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, και τη σύνδεση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με το βουλγαρικό, μέσω Κομοτηνής-Ποντκόβα.

  • Ενεργειακός κόμβος

Για τον ρόλο της Περιφέρειας ΑΜΘ ως ενεργειακού κόμβου, ο κ. Κατσιμίγας παρατήρησε ότι «είναι θεμιτό να περνούν τα ενεργειακά δίκτυα από την περιοχή μας, αλλά το ζητούμενο είναι να αξιοποιηθούν και από εμάς». Η εκτίμησή του είναι ότι δεν υπήρξε ιδιαίτερη έγνοια προς αυτήν την κατεύθυνση, αξιολογώντας ότι «πιο πολύ αναλωθήκαμε στο να ζητάμε αντισταθμιστικά οφέλη, όπως ασθενοφόρα και μηχανήματα, αντί να απαιτήσουμε από την ίδια την εταιρία που διοχετεύει και εμπορεύεται το φυσικό αέριο, να ιδρύσει Επιχειρήσεις Παροχής Αερίου (ΕΠΑ)». «Αξιέπαινη η προσπάθεια που κάνει η Περιφέρεια αυτή τη στιγμή, διαθέτοντας 30 εκατ. ευρώ, για να γίνουν κάποια αστικά δίκτυα», συνέχισε, «αλλά αυτό δεν επαρκεί. Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν επιχειρήσεις φυσικού αερίου, ώστε να φτάσει μέχρι και το τελευταίο νοικοκυριό το φυσικό αέριο, σε τιμή ανταγωνιστική του πετρελαίου, πρέπει να γίνουν όλα τα δίκτυα διανομής, για τα οποία χρειάζονται πολύ μεγαλύτερα ποσά. Επομένως, δεν είναι σωστό να μοιράζουμε φρούδες ελπίδες στον κόσμο, και μάλιστα προεκλογικά, προαναγγέλλοντας σύντομη πρόσβαση στο αέριο με τιμή πάρα πολύ ανταγωνιστική. Οι εταιρίες παροχής αερίου χρεώνουν το αέριο, όχι σύμφωνα με την αξία που το αγοράζουν, αλλά και με την απόσβεση του κόστους κατασκευής των αστικών δικτύων, το οποίο ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί».

Άμεσες δράσεις που πρέπει να δρομολογηθούν για την ανάπτυξη της ΠΕ Καβάλας

  • Η ανάθεση, το ταχύτερο δυνατό, της εκπόνησης μελετών για την άρδευση της Δυτικής περιοχής Παγγαίου από το φράγμα Μαρμαρά. Για χρηματοδότηση κάθε έργου που αποσκοπεί στην ολοκλήρωση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και των συνοδευτικών έργων.
  • Η ολοκλήρωση ή και η αναθεώρηση των παλαιότερων μελετών καθώς και η χρηματοδότηση της κατασκευής του οδικού άξονα Ε61 στο πλαίσιο ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος. Ο περίφημος Ε61 είναι ένας σημαντικός οδικός άξονας, που δυστυχώς οι υπερφίαλες απαιτήσεις των διοικούντων, δεν επέτρεψαν μέχρι τώρα την ολοκλήρωση αυτών των μελετών, διότι ακριβώς ήταν υπερφίαλες. Οι διατομές τις οποίες ζητούσαν ήταν διατομές που σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούνταν από τον κυκλοφοριακό φόρτο, με αποτέλεσμα τα έργα να μην πραγματοποιούνται λόγω κόστους και το οδικό δίκτυο αυτή τη στιγμή να είναι απαράδεκτο. Δηλαδή, κάποιος που θέλει να πάει από την Ελευθερούπολη στις Σέρρες, διανύει έναν δρόμο ντροπής. Το ίδιο συμβαίνει και με το δρόμο που πηγαίνει από τη Δράμα στην Αμφίπολη, το ίδιο και με τον Δράμας – Καβάλας, ο οποίος δεν είναι ένας δρόμος που αρμόζει σε ένα σύγχρονο κράτος. Όμως, από την άλλη πλευρά, το να ζητούμε αυτοκινητόδρομους και να τους εξαγγέλλουμε και δύο μήνες πριν από τις εκλογές, καταντά γελοίο. Πρέπει να απαιτήσουμε μεταφορικές υποδομές, σύμφωνα με τις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες».
  • Η ανάδειξη του Παγγαίου, ώστε να αποκτήσει τον ρόλο που του αρμόζει. Έχει μια θαυμάσια κοιλάδα, έχει πλαγιές που ευδοκιμούν θαυμάσια αμπέλια και ελαιόδεντρα, είναι μαγεία να κάνεις τη διαδρομή από την Κάριανη προς το Ποδοχώρι και τη Μουσθένη, είναι καταπληκτική η αρχιτεκτονική των χωριών στις πλαγιές  του Παγγαίου. Δεν χρειάζονται βίαιες δράσεις, ούτε πολυόροφα ξενοδοχεία, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί στη σωστή κατεύθυνση, να ζωντανέψει το δασικό χωριό το οποίο διέρχεται μια φάση παρακμής, να αξιοποιηθούν με σωστό και δόκιμο τρόπο τα αρχαιολογικά ευρήματα, και κυρίως οι βραχογραφίες».
  • Η στήριξη της αλιείας, της οστρεοκαλλιέργειας και της ιχθυοεκτροφής στο Αγίασμα την Κεραμωτή και τις άλλες λιμνοθάλασσες.
  • Η βελτίωση του οδικού δικτύου του ορεινού τμήματος του Δήμου Νέστου.
  • Η αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στο παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας. Αυτή γέφυρα χρειάζεται και όλοι πρέπει να σκύψουν το ταχύτερο δυνατό και να διευκολύνουν τη διαδικασία, ανεξάρτητα του ποιος θα δώσει τα λεφτά και ποιος θα κάνει τη μελέτη, ούτως ώστε να αποκτήσει μια ευπρεπή πρόσβαση το παλιό Νοσοκομείο, με όποιες χρήσεις αποφασίσει η τοπική κοινωνία να δώσει σε αυτό το κτίριο».
  • Η υλοποίηση του έργου της περιμετρικής της Καβάλας. Είναι ένα έργο υπερώριμο. Έχει έγκριση περιβαλλοντικών όρων και πρέπει απλά να ολοκληρωθούν οι μελέτες εφαρμογής προκειμένου να δημοπρατηθεί. Για το σκοπό αυτό θα χρειαστεί συστράτευση όλων των παραγόντων του Νομού.

Ειδικότερα, για τα ζητήματα που αφορούν το νησί της Θάσου, η θέσεις της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας είναι:

  • H επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  • Η επίλυση των ζητημάτων χωροταξίας και χρήσεων γης
  • Η συστηματική διαχείριση των νερών, με την κατασκευή ταμιευτήρων
  • Η αντιπλημμυρική προστασία του νησιού με την κατασκευή έργων υποδομής
  • Η ενίσχυση των αλιευτικών καταφυγίων
  • Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με την έγκαιρη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων
  • Ο έλεγχος των λατομικών δραστηριοτήτων, οι οποίες κάποια στιγμή έγιναν ανεξέλεγκτες. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι η Θάσος έχει ένα προϊόν το οποίο είναι εξαιρετικό και αποτελεί το μέσο βιοπορισμού πολλών ανθρώπων. Σαφέστατα όμως, χρειάζεται έλεγχος και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».
  • Η διαχείριση των απορριμμάτων στη Θάσο, που είναι μεν αρμοδιότητα της ΔΙΑΜΜΑΘ, αλλά η Περιφέρεια πρέπει να είναι έτοιμη να χρηματοδοτήσει τις όποιες δράσεις.
  • Η απρόσκοπτη λειτουργία της ακτοπλοΐας . Στόχος πρέπει να είναι η άμεση και με χαμηλό κόστος εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων αλλά και η εύκολη πρόσβαση των περιόδων αιχμής. Επίσης η σύνδεση του νησιού με το δίκτυο ακτοπλοΐας του βορείου Αιγαίου.
  • Η προστασία της ελαιοπαραγωγής.
  • Η προστασία της παραγωγής μελιού
  • Η ανάδειξη των αρχαιοτήτων της Θάσου.
  • Η εφαρμογή της νομιμότητας στη χρήση των παραλιών.
  • Η υιοθέτηση όλων των προτάσεων της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης της Θάσου για τη δημιουργία «έξυπνων» βιολογικών καθαρισμών, στηριγμένων στις σύγχρονες τεχνολογίες, που να εξασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.
logo_black.png
© Copyright 2021 Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία. All Rights Reserved.

Search