Δελτία Τύπου

Δελτίο Τύπου: Νέα θεσμική εκτροπή του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης

ΝΕΑ ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΑΠΟKΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ

newlogo3

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέα θεσμική εκτροπή του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.

Σε νέα θεσμική εκτροπή προχώρησε την περασμένη εβδομάδα ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης κος Ιωάννης Σάββας, καλώντας σε πειθαρχική απολογία (!) τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κο Κώστα Κατσιμίγα για τις κρίσεις που εξέφρασε η παράταξη με ανακοινώσεις της. Συγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία είχε σχολιάσει την αναιτιολόγητη αντικατάσταση του αναπληρωτή προϊσταμένου Οικονομικού- Διοικητικού Ροδόπης της ΑΔΜΘ αλλά και την, εκτός κάθε υπηρεσιακής δεοντολογίας, πολιτικολογούσα απάντηση του κου Συντονιστή στην ανακοίνωση που εξέδωσε!

Ο κος Σάββας, ασεβώντας για μια ακόμη φορά προς την έννομη τάξη, χωρίς κανένα νομικό έρεισμα στις διατάξεις του Καλλικράτη, ευτελίζοντας και πάλι το θεσμό του Συντονιστή ΑΔΜΘ, προέβη σε μια απίθανα διασταλτική ερμηνεία των πειθαρχικών του αρμοδιοτήτων (που περιορίζονται στον έλεγχο της παράβασης καθήκοντος και της υπέρβασης αρμοδιότητας των αιρετών) θεωρώντας ως «υπέρβαση αρμοδιοτήτων» την από μέρους μας άσκηση κριτικής για την δράση του στην Αποκεντρωμένη! Την κριτική που του άσκησε η παράταξή μας – ξεχνώντας την θεμελιώδη δικαϊκή Αρχή ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει το Δικαστή στις δικές του υποθέσεις – παντελώς αστήριχτα και αναιτιολόγητα της χαρακτήρισε ο ίδιος, ως ανώτατος κριτής και ποινικός δικαστής (!) «διασπορά ψευδών ειδήσεων και αστήριχτων κατηγοριών» και κατ επέκταση ότι δήθεν αυτή συνιστά «υπέρβαση αρμοδιότητας» που δήθεν δικαιολογεί την κλήση σε πειθαρχική απολογία του επικεφαλής της παράταξης.

Η νέα αυτή ενέργεια του κου Σάββα δεν είναι απλά ένα (ακόμη) ατόπημα στο πλαίσιο της κατάχρησης της εξουσίας στην οποία μετέρχεται για άλλη μια φορά. Είναι μια ευθεία προσβολή στο δικαϊκό μας σύστημα αλλά και στο πολιτικό σύστημα και στους δημοκρατικούς θεσμούς. Πρόκειται για θεσμική εκτροπή, χωρίς νομικά ερείσματα, που στόχο έχει να εντάξει αυθαίρετα στο επίπεδο του πειθαρχικού ελέγχου κάθε κριτική που ασκείται σε βάρος του.

Κατασκεύασε από μόνος του την πειθαρχική του αρμοδιότητα, προσαρμόζοντας το άρθρο 233 του Ν.3852/2010 (Καλλικράτης) στην δική του περίπτωση, παραβαίνοντας τα πειθαρχικά του καθήκοντα και καταχρώμενος την εξουσία που του παρέχει η θέση του Συντονιστή. Κατασκεύασε από μόνος του την πειθαρχική κατηγορία, κι αποφάνθηκε και πάλι μόνος του παντελώς αυθαίρετα ότι η κριτική σε βάρος του είναι «διασπορά ψευδών ειδήσεων και αστήρικτων κατηγοριών», όχι υπό την έννοια του ποινικού νόμου, αλλά, υπό την αόριστη έννοια που ο ίδιος προσέδωσε. Χωρίς κανένα σεβασμό στην αρχή της αμεροληψίας, προχώρησε στην κλήτευση του κου Κατσιμίγα σε πειθαρχική απολογία με δεδομένα που ο ίδιος εξ αρχής δημιούργησε και αφορούν τον …ίδιο!

Τέτοια φαινόμενα είχαμε μόνο στο μακρινό παρελθόν κατά την περίοδο των δικτατορικών καθεστώτων. Ίσως επειδή τότε δεν είχαμε αιρετούς αλλά μόνο κάποιους που δεν κατανοούσαν τις βασικές αρχές της Δημοκρατίας μας με πρώτη και καλύτερη αυτή της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης.

Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδος έχει ταχθεί υπέρ της κατάργησης του θεσμού του Συντονιστή, στηλιτεύοντας φαινόμενα αυθαιρεσίας κι αλαζονείας. Η συμπεριφορά του κου Σάββα, το επιβεβαιώνει πλήρως.

Την παράταξή μας δεν την κάμπτουν και δεν την πτοούν τέτοιες κατασκευασμένες διώξεις. Έχουμε ζυμωθεί στους αγώνες για την Δημοκρατία και θα συνεχίσουμε να στηλιτεύουμε συμπεριφορές σαν αυτές του κου Σάββα που ευτελίζουν την θέση που υπηρετούν και δοκιμάζουν τις δημοκρατικές μας αντοχές.

Επισυνάπτουμε τα επίμαχα δελτία τύπου (9-9-20 και 15-9-20), το κείμενο της κατασκευασμένης πειθαρχικής δίωξης του κου Κατσιμίγα, το σχετικό με αυτήν Υπόμνημά του, αλλά και την δήλωση των υπολοίπων μελών της Παράταξης. Όλο το υλικό βρίσκεται και στην ιστοσελίδα της παράταξης www.anenopro-amth.gr, ως συνημμένο στο σημερινό (29-10-2020) Δελτίο Τύπου.

Από το Γραφείο Τύπου

 

ΤΑ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ

1o Δελτίο τύπου της 9-9-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 9-9-2020
Παλαιοκομματικές συμπεριφορές και πολιτικές διώξεις
στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης

Με μια παντελώς αναιτιολόγητη απόφασή του, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, προχώρησε εσχάτως στην αντικατάσταση του αναπληρωτή προϊστάμενου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ροδόπης (έλεγχος νομιμότητας) κο Ανδρέα Χρήστου, θέση στην οποία είχε οριστεί από το 2014, λόγω εμπειρίας στο αντικείμενο. Ιδίως τους τελευταίους 14 μήνες, ασκούσε αποκλειστικά τα χρέη προϊσταμένου του Τμήματος. Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή αντικατάστασής του, έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα και σχετίζεται άμεσα με την κομματική προσπάθεια να πάψει να έχει «ανεξάρτητο» χαρακτήρα ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων κυρίως της Περιφερειακής Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Δυστυχώς εν έτει 2020 οι παλαιοκομματικές συμπεριφορές εξυπηρετήσεων δείχνουν να έχουν ρίζες βαθιές…

Από το Γραφείο Τύπου

2ο Δελτίο Τύπου της 15-9-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15-9-2020
Απάντηση στην από 14 Σεπτεμβρίου 2020, επιστολή του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης προς την παράταξή μας, η οποία και κοινοποιήθηκε σε ορισμένα ΜΜΕ.

Στις 9 Σεπτεμβρίου 2020 η Παράταξή μας έδωσε στη δημοσιότητα Δελτίο Τύπου με Τίτλο ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ. Το Δελτίο Τύπου είναι ανηρτημένο στην ιστοσελίδα της παράταξης www.anenopro-amth.gr στη θέση ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2020 ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ιωάννης Σάββας μας απέστειλε την παρακάτω επιστολή κοινοποιώντας την και σε ορισμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθιστώντας την επιστολή του γνωστή δημόσια. Η επιστολή έχει ως εξής:

Είναι αξιοπρόσεκτο πως μέσα σε τόσες λίγες γραμμές μιας ανακοίνωσης, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία και ο επικεφαλής της, προέβη σε τόσες απρέπειες, ψεύδη και ανοησίες.
Πιο συγκεκριμένα:
i) είναι τουλάχιστον περίεργο το γεγονός ότι ο κος Κατσιμίγας κρίνει ως επικεφαλής παράταξης της Περιφέρειας τη νομιμότητα μιας απόφασής μας, που αφορά αναπλήρωση θέσης προϊσταμένου!
ii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι προσπαθεί να αναμιχθεί στην επιλογή των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ, που θα κρίνουν αποφάσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθώς και στη θέση που αυτοί θα κατέχουν!
iii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι αναφέρεται σε πολιτικό χαρακτήρα της αντικατάστασης και σε κομματική προσπάθεια. Έχει εντάξει ο κος Κατσιμίγας κομματικά τους υπαλλήλους της ΑΔΜΘ; Εμείς….., όχι.
Φαίνεται πως ούτε αυτός ούτε ενδεχόμενοι συμβουλάτορές του, γνωρίζουν τα βασικά της Διοίκησης.
1. Πληροφορούμε λοιπόν τον κο Κατσιμίγα, πως καμία αντικατάσταση δεν έχει λάβει χώρα. Είναι διαφορετικό να είσαι αναπληρωτής σε απουσία ή κώλυμα και άλλο να είσαι αναπληρωτής κατόπιν κένωσης θέσης.
2. Μας μιλά για ορισμό λόγω εμπειρίας σε αντικείμενο!!! Εκτός από το ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι ψευδής, βάσει ποιων στοιχείων δύναται να προβαίνει σε αξιολόγηση των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ; Δικαίωμα που σε εμάς (Γενικό Διευθυντή, Διευθυντή, Συντονιστή) αρνείται;;;
Ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται από τον Επόπτη Νομιμότητας, δηλαδή τον Συντονιστή. Ο Συντονιστής έχει δείξει έμπρακτα πως μένει μακριά από κομματικά παιχνίδια και συμφέροντα, γι αυτό ίσως δέχεται πυρά ένθεν κακείθεν (συμπολίτευση –αντιπολίτευση). Ίσως ο παλαιοκομματισμός να είναι καλά φωλιασμένος σε παλαιοκομματικά μυαλά!

Ο Συντονιστής Δρ. Ιωάννης Σάββας

Στην παραπάνω επιστολή η δημόσια απάντηση της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία έχει ως εξής:

Από το απρεπές ύφος και μόνο της επιστολής του κ. Συντονιστή, ανάρμοστο κι ασυμβίβαστο με την έννοια του δημόσιου λειτουργού, μπορεί να αντιληφθεί κανείς την ποιότητα της σκέψης του αλλά και των (καθ’ υπόδειξη ή μη) επιλογών του.

Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης είναι ότι και οι κρίνοντες, κρίνονται. Και ο κος Σάββας, όσο κι αν θα το ήθελε, δεν αποτελεί εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα. Φυσικά κανείς δεν του αφαίρεσε το δικαίωμα να αξιολογεί τους υφισταμένους του. Μόνο που θα έπρεπε, ως όργανο της Διοίκησης, απλά, να αιτιολογεί τις αποφάσεις του, με τον ίδιο τρόπο που ως επόπτης νομιμότητας απαιτεί επαρκή αιτιολογία στις αποφάσεις των φορέων που, εκ της ιδιότητάς του, ελέγχει, ώστε να μπορούμε κι εμείς οι κοινοί θνητοί να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της …σοφίας του.

Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι για τη θέση ενός αναπληρωτή προϊσταμένου ελεγκτή νομιμότητας, απαραίτητο προσόν είναι και η προηγούμενη διοικητική εμπειρία αφού αυτό είναι το βασικό πεδίο ενασχόλησης. Η εμπειρία στην …αφισοκόλληση έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί προσόν προαγωγής – παρά τις προσπάθειες που καταβάλει ο κος Συντονιστής να μας πείσει περί του αντιθέτου.

Πεποίθηση ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν στα έγγραφα και ενυπόγραφα αιτήματα των πολιτών εντός το πολύ 60 ημερών και όχι να παραμένουν αναπάντητα 220 ημέρες μετά την πρωτοκόλλησή τους, όπως συμβαίνει με έγγραφο της παράταξης μας προς τον κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.

Πεποίθηση επίσης ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι εκ της θέσεώς του ο κάθε δημόσιος λειτουργός οφείλει να δείχνει (ή και να αποπνέει) τον σεβασμό στον δημόσιο λόγο. Όχι να παραληρεί ανούσια πολιτικολογώντας, ευτελίζοντας τη θέση, που κατέχει, στα πλαίσια των οβιδιακών του μεταμορφώσεων που ακολουθούν την εναλλαγή των κυβερνήσεων.

Μπορεί να βαυκαλίζεται ο κος Σάββας αναφωνώντας, ως νέος Λουδοβίκος, «L' etat c'est moi», να αναλίσκεται σε ...εξυπνάδες, ξεφτιλίζοντας με το ύφος του την ίδια τη θέση που υπηρετεί, πλην, όμως, για την …ταμπακιέρα, ούτε λέξη:

• Ήταν κατάλληλος για τη θέση του αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ν.Ροδόπης ο κος Χρήστου μέχρι 31.8.2020 και …αίφνης έπαψε να είναι; Αν δεν πληρούσε τα κριτήρια καταλληλότητας, γιατί τον κράτησε τόσους μήνες στη θέση αυτή;
• Υπέστη τους προηγούμενους μήνες απειλές κατά την άσκηση καθηκόντων του, οι οποίες και του είχαν γίνει γνωστές;
• Από ποιόν και για ποιον λόγο;
• Και ποια ήταν η αντιμετώπιση από την Υπηρεσία και την προϊστάμενή του Αρχή για τις απειλές που δέχθηκε;
• Ποια είναι τα κριτήρια που οδήγησαν στην αντικατάστασή του;
Περαιτέρω δε, ας εξηγήσει ο ίδιος ο κος Συντονιστής, τη διαφορά ανάμεσα στην αναπλήρωση θέσης κατόπιν κένωσης και την αναπλήρωση λόγω κωλύματος ή απουσίας, γιατί ο νομοθέτης δεν την …καταλαβαίνει όταν προχωρά στην καταβολή του επιδόματος ευθύνης. Αλλά και ποια ουσιαστική και πρακτική διαφορά υπάρχει ανάμεσα στην αναπλήρωση κενής θέσης, από την αναπλήρωση αυτού που μόνιμα, πολύμηνα, απουσιάζει από αυτήν.

Όταν ο κος Συντονιστής απαντήσει στα αυτονόητα, τότε τα ξαναλέμε…

Από το Γραφείο Τύπου

 

Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Το Υπόμνημα που υπέβαλε ο επικεφαλής της παράταξης Κώστας Κατσιμίγας στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Ιωάννη Σάββα:

Προς τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Του Κωνσταντίνου Κατσιμίγα του Χαράλαμπου, κατοίκου Κομοτηνής (Λαμψάκου 39), Περιφερειακού Συμβούλου ΑΜΘ, επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης, Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία.

---///---

Επί της υπ΄ αριθ. οικ.359/13.10.2020 απόφασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης που μου επιδόθηκε στις 20.10.2020 μέσω του Τμήματος Συλλογικών Οργάνων της Δ/νσης Διοίκησης της Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ, επάγομαι τα ακόλουθα:
Στους αιρετούς Περιφερειακούς Συμβούλους επιβάλλονται οι πειθαρχικές ποινές της αργίας έως έξι (6) μηνών και της έκπτωσης από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μέχρι να ιδρυθεί η Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ.
Οι πειθαρχικές ποινές αυτές μπορούν να επιβληθούν μόνο εάν οι αιρετοί :
α) έχουν διαπράξει σοβαρή παράβαση των καθηκόντων τους ή υπέρβαση της αρμοδιότητάς τους από δόλο ή βαριά αμέλεια, και
β) έχουν διαπράξει παραβάσεις των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί σύμφωνα με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις.

Η κλήση σε απολογία που μου επιδόθηκε, στον βαθμό που χαρακτηρίζει την πολιτική κριτική που άσκησε η Παράταξή μας ως πειθαρχικά κολάσιμη «υπέρβαση της αρμοδιότητάς μας», αποτελεί θεσμική εκτροπή από την μεριά του Συντονιστή και ενέχει τα στοιχεία της τέλεσης του αδικήματος της κατάχρησης εξουσίας (αν ήθελε θεωρηθεί ότι στην έννοια της «δίωξης» του άρθρου 239ΠΚ περιλαμβάνεται και η πειθαρχική δίωξη) και σε κάθε περίπτωση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος (259ΠΚ).

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στις 9/9/2020 εκδόθηκε από την παράταξη η ακόλουθη ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου υπό τον τίτλο «Παλαιοκομματικές συμπεριφορές και πολιτικές διώξεις στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης» :

«Με μια παντελώς αναιτιολόγητη απόφασή του, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, προχώρησε εσχάτως στην αντικατάσταση του αναπληρωτή προϊστάμενου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ροδόπης (έλεγχος νομιμότητας) κο Ανδρέα Χρήστου, θέση στην οποία είχε οριστεί από το 2014, λόγω εμπειρίας στο αντικείμενο. Ιδίως τους τελευταίους 14 μήνες, ασκούσε αποκλειστικά τα χρέη προϊσταμένου του Τμήματος. Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή αντικατάστασής του, έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα και σχετίζεται άμεσα με την κομματική προσπάθεια να πάψει να έχει «ανεξάρτητο» χαρακτήρα ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων κυρίως της Περιφερειακής Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Δυστυχώς εν έτει 2020 οι παλαιοκομματικές συμπεριφορές εξυπηρετήσεων δείχνουν να έχουν ρίζες βαθιές…»

Είχε προηγηθεί της ως άνω ανακοίνωσης σε συνέντευξη Τύπου αναφορά του Χρ.Τοψίδη (επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο «Περιφερειακή Σύνθεση») που χαρακτήρισε την αντικατάσταση του κου Χρήστου ως «παράπλευρη απώλεια» που σχετίζεται με τις επιμέρους αποφάσεις της ΑΔΜΘ για την εταιρεία «ΔΕΣΜ-ΟΣ» και την κόντρα ανάμεσα στη Διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και τα Επιμελητήρια. Τη θέση αυτή επανέλαβε δημόσια και στη ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ στις 3-9-2020 αναφερόμενος στις εξελίξεις στην εταιρεία ΔΕΣΜ-ΟΣ.

Μετά την ανακοίνωση αυτή έγινε γνωστή κατά περιεχόμενο και η επιστολή του κου Χρήστου που αναφέρει μεταξύ άλλων «Όπως ήδη έχω ενημερώσει διεξοδικά τον αν. Προϊστάμενο Γενικής Δ/νσης της Υπηρεσίας, στην λειτουργία μου ως Αναπληρωτής Προϊστάμενος του τμήματος Διοικητικού Οικονομικού Ν.Ροδόπης, σε υποθέσεις που αφορούν την αιρετή Περιφέρεια, έγινα συχνά αποδέκτης άμεσων και έμμεσων απειλών, στρεφομένων κυρίως κατά της υπηρεσιακής μου θέσης από τους Διοικούντες την Περιφέρεια ΑΜΘ (πχ Περιφερειάρχης, Πρόεδρος ΠΣ κλπ), στην προσπάθειά τους να προκαταλάβουν τον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων τους.»

Στην ως άνω πολιτική ανακοίνωση της Παράταξής μας, απάντησε ο Συντονιστής, απαντώντας σε εμένα προσωπικά κι όχι προς την Παράταξη, χωρίς ίχνος υπηρεσιακού ύφους, απρεπώς πολιτικολογώντας (καίτοι η θέση του δεν είναι πολιτική) και περιέχοντας απαράδεκτους και οξείς χαρακτηρισμούς και ισχυρισμούς. Η απάντησή του αυτή (την οποία δεν περιέχει το πειθαρχικό κατηγορητήριο) έχει ως εξής (οι επισημάνσεις στο κείμενο είναι δικές μου):

«Είναι αξιοπρόσεκτο πως μέσα σε τόσες λίγες γραμμές μιας ανακοίνωσης, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία και ο επικεφαλής της, προέβη σε τόσες απρέπειες, ψεύδη και ανοησίες.

Πιο συγκεκριμένα:

i) είναι τουλάχιστον περίεργο το γεγονός ότι ο κος Κατσιμίγας κρίνει ως επικεφαλής παράταξης της Περιφέρειας τη νομιμότητα μιας απόφασής μας, που αφορά αναπλήρωση θέσης προϊσταμένου!

ii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι προσπαθεί να αναμιχθεί στην επιλογή των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ, που θα κρίνουν αποφάσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθώς και στη θέση που αυτοί θα κατέχουν!

iii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι αναφέρεται σε πολιτικό χαρακτήρα της αντικατάστασης και σε κομματική προσπάθεια. Έχει εντάξει ο κος Κατσιμίγας κομματικά τους υπαλλήλους της ΑΔΜΘ; Εμείς….., όχι.
Φαίνεται πως ούτε αυτός ούτε ενδεχόμενοι συμβουλάτορές του, γνωρίζουν τα βασικά της Διοίκησης.

1. Πληροφορούμε λοιπόν τον κο Κατσιμίγα, πως καμία αντικατάσταση δεν έχει λάβει χώρα. Είναι διαφορετικό να είσαι αναπληρωτής σε απουσία ή κώλυμα και άλλο να είσαι αναπληρωτής κατόπιν κένωσης θέσης.

2. Μας μιλά για ορισμό λόγω εμπειρίας σε αντικείμενο!!! Εκτός από το ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι ψευδής, βάσει ποιων στοιχείων δύναται να προβαίνει σε αξιολόγηση των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ; Δικαίωμα που σε εμάς (Γενικό Διευθυντή, Διευθυντή, Συντονιστή) αρνείται;;;
Ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται από τον Επόπτη Νομιμότητας, δηλαδή τον Συντονιστή. Ο Συντονιστής έχει δείξει έμπρακτα πως μένει μακριά από κομματικά παιχνίδια και συμφέροντα, γι αυτό ίσως δέχεται πυρά ένθεν κακείθεν (συμπολίτευση –αντιπολίτευση). Ίσως ο παλαιοκομματισμός να είναι καλά φωλιασμένος σε παλαιοκομματικά μυαλά!

Ο Συντονιστής Δρ. Ιωάννης Σάββας»

 

Η απάντησή του αυτή ώθησε την Παράταξή μας στην έκδοση νέας ανακοίνωσης – Δελτίο Τύπου, η οποία έχει το παρακάτω περιεχόμενο:

«Από το απρεπές ύφος και μόνο της επιστολής του κ. Συντονιστή, ανάρμοστο κι ασυμβίβαστο με την έννοια του δημόσιου λειτουργού, μπορεί να αντιληφθεί κανείς την ποιότητα της σκέψης του αλλά και των (καθ’ υπόδειξη ή μη) επιλογών του.

Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης είναι ότι και οι κρίνοντες, κρίνονται. Και ο κος Σάββας, όσο κι αν θα το ήθελε, δεν αποτελεί εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα. Φυσικά κανείς δεν του αφαίρεσε το δικαίωμα να αξιολογεί τους υφισταμένους του. Μόνο που θα έπρεπε, ως όργανο της Διοίκησης, απλά, να αιτιολογεί τις αποφάσεις του, με τον ίδιο τρόπο που ως επόπτης νομιμότητας απαιτεί επαρκή αιτιολογία στις αποφάσεις των φορέων που, εκ της ιδιότητάς του, ελέγχει, ώστε να μπορούμε κι εμείς οι κοινοί θνητοί να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της …σοφίας του.

Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι για τη θέση ενός αναπληρωτή προϊσταμένου ελεγκτή νομιμότητας, απαραίτητο προσόν είναι και η προηγούμενη διοικητική εμπειρία αφού αυτό είναι το βασικό πεδίο ενασχόλησης. Η εμπειρία στην …αφισοκόλληση έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί προσόν προαγωγής – παρά τις προσπάθειες που καταβάλει ο κος Συντονιστής να μας πείσει περί του αντιθέτου.

Πεποίθηση ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν στα έγγραφα και ενυπόγραφα αιτήματα των πολιτών εντός το πολύ 60 ημερών και όχι να παραμένουν αναπάντητα 220 ημέρες μετά την πρωτοκόλλησή τους, όπως συμβαίνει με έγγραφο της παράταξης μας προς τον κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.

Πεποίθηση επίσης ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι εκ της θέσεώς του ο κάθε δημόσιος λειτουργός οφείλει να δείχνει (ή και να αποπνέει) τον σεβασμό στον δημόσιο λόγο. Όχι να παραληρεί ανούσια πολιτικολογώντας, ευτελίζοντας τη θέση, που κατέχει, στα πλαίσια των οβιδιακών του μεταμορφώσεων που ακολουθούν την εναλλαγή των κυβερνήσεων.

Μπορεί να βαυκαλίζεται ο κος Σάββας αναφωνώντας, ως νέος Λουδοβίκος, «L' etat c'est moi», να αναλίσκεται σε ...εξυπνάδες, ξεφτιλίζοντας με το ύφος του την ίδια τη θέση που υπηρετεί, πλην, όμως, για την …ταμπακιέρα, ούτε λέξη:
• Ήταν κατάλληλος για τη θέση του αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ν.Ροδόπης ο κος Χρήστου μέχρι 31.8.2020 και …αίφνης έπαψε να είναι; Αν δεν πληρούσε τα κριτήρια καταλληλότητας, γιατί τον κράτησε τόσους μήνες στη θέση αυτή;
• Υπέστη τους προηγούμενους μήνες απειλές κατά την άσκηση καθηκόντων του, οι οποίες και του είχαν γίνει γνωστές;
• Από ποιόν και για ποιον λόγο;
• Και ποια ήταν η αντιμετώπιση από την Υπηρεσία και την προϊστάμενή του Αρχή για τις απειλές που δέχθηκε;
• Ποια είναι τα κριτήρια που οδήγησαν στην αντικατάστασή του;
Περαιτέρω δε, ας εξηγήσει ο ίδιος ο κος Συντονιστής, τη διαφορά ανάμεσα στην αναπλήρωση θέσης κατόπιν κένωσης και την αναπλήρωση λόγω κωλύματος ή απουσίας, γιατί ο νομοθέτης δεν την …καταλαβαίνει όταν προχωρά στην καταβολή του επιδόματος ευθύνης. Αλλά και ποια ουσιαστική και πρακτική διαφορά υπάρχει ανάμεσα στην αναπλήρωση κενής θέσης, από την αναπλήρωση αυτού που μόνιμα, πολύμηνα, απουσιάζει από αυτήν.

Όταν ο κος Συντονιστής απαντήσει στα αυτονόητα, τότε τα ξαναλέμε…

Από το Γραφείο Τύπου».

Όπως εύλογα μπορεί να διαπιστωθεί από την ως άνω δημόσια «αλληλογραφία», όλες οι κρίσεις που αναφέρθηκαν από μέρους της Παράταξής μας, ήταν και είναι καθαρά πολιτικές, καθώς πολιτική είναι και η δράση της Παράταξής μας. Ομοίως και ο Συντονιστής απαντά πολιτικά, μολονότι δεν είναι αυτός ο θεσμικός ρόλος του.

Κατά τον κο Συντονιστή, τα παραπάνω, επειδή αφορούν κριτική στις πράξεις και την συμπεριφορά του, συνιστούν δήθεν το πειθαρχικό παράπτωμα της «υπέρβασης αρμοδιότητας με δόλο» καθώς με την έκδοση των Δελτίων Τύπου δήθεν «διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις και αναληθείς κατηγορίες» είχα δήθεν «σκοπό να βλάψω τόσο τον θεσμικό ρόλο όσο και το πρόσωπο του Συντονιστή ΑΔΜΘ»! Απίθανο σκεπτικό! Με τον κο Συντονιστή στον ρόλο του απόλυτου κριτή, του ποινικού Δικαστή και του πειθαρχικού ελεγκτή, του υπεράνω πάσας κριτικής κι αμφισβήτησης. Είναι η πλήρης επιβεβαίωση της παραπάνω αναφοράς που του αποδώσαμε: «L' etat c'est moi»! (το Κράτος είμαι εγώ!).

Περαιτέρω, θα πρέπει να εξεταστούν τα νομικά και ουσιαστικά …άλματα που επιχειρούνται με την πειθαρχική κατηγορία που μου έχει απευθύνει ο κος Συντονιστής, χρησιμοποιώντας τη δική του αρίθμηση στις επιμέρους αναφορές:

Α) Η άσκηση κριτικής σε αναιτιολόγητη απόφαση που εξέδωσε ο Συντονιστής για την αντικατάσταση του αναπληρωτή του Τμήματος Διοικητικού – Οικονομικού Ροδόπης της ΑΔΜΘ, αυθαίρετα χαρακτηρίζεται στην πειθαρχική κατηγορία ως προσπάθεια εμπλοκής αναρμοδίως στις εσωτερικές διαδικασίες της Υπηρεσίας μας…». (αρ.7 και 8 του κατηγορητηρίου). Η άσκηση κριτικής είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη, συνταγματικά κατοχυρωμένο. Στην περίπτωσή μας, πηγάζει από το δικαιολογημένο ενδιαφέρον της παράταξής μας, ο έλεγχος νομιμότητας που ασκείται στις αποφάσεις τις Περιφέρειας ΑΜΘ και των οργάνων της, να είναι και ουσιαστικός και αμερόληπτος και ανεξάρτητος. Να μην είναι αποτέλεσμα πολιτικών ή κομματικών συναλλαγών. Η επιλογή του κου Σάββα να προχωρήσει στην τοποθέτηση αναπληρωτή Προϊσταμένου χωρίς να έχει καμία προηγούμενη εμπειρία από τη θέση του ελεγκτή νομιμότητας, ασφαλώς αποδυναμώνει την άσκηση ουσιαστικού ελέγχου τουλάχιστον ως προς τις πράξεις των οργάνων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Γι αυτό άλλωστε ο κος Σάββας, επέλεξε να μην απαντήσει ουσιαστικά σε καμία από τις ανακοινώσεις μας, παρά, αορίστως, αρκέστηκε να ομιλεί στο κατηγορητήριο για «ανακρίβειες» που δήθεν περιέχονται στην καταγγελία μας. Οι διαδικασίες αντικατάστασης του κου Χρήστου (δεν υπονοούμε αλλά είμαστε βέβαιοι ότι) ήταν και είναι αδιαφανείς, χωρίς καμία αιτιολογία, που σε συνδυασμό με τις απειλές που δέχτηκε ο κος Χρήστου (όπως ο ίδιος επιβεβαιώνει) είχαν αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα. Είτε το θέλει είτε όχι ο κος Συντονιστής, αυτή είναι η πραγματικότητα την οποία δεν μπορεί να κρύψει θεσμικά εκτρεπόμενος. Από το καλοκαίρι ήδη (1/7/2020) η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Ελλάδας επισήμανε ότι ο κος Συντονιστής ΑΔΜΘ «…συνεχίζει με τον ίδιο απαράδεκτο αυταρχικό, ανήθικο και αυθαίρετο τρόπο «διοίκησης», την ηθική, συνδικαλιστική και φυσική τελικά εξόντωση συναδέλφων, στην προσπάθεια του να διαμορφώσει, έναν μηχανισμό υποταγμένων και τρομοκρατημένων υπάλληλων». Αλλά κι ο Ενιαίος Σύλλογος Εργαζομένων ΑΔΜΘ περιοχής ΑΜΘ στην από 16/9/2020 ανακοίνωσή του που αναφέρεται και στην υπόθεση του κου Χρήστου (αν και όχι ονομαστικά) επισημαίνει ότι «Από τα παραπάνω είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ο Συντονιστής ΑΔΜΘ επιλέγει να μην υπάρχει διαφάνεια των πράξεων και να καταπατείται η νομιμότητα, επιδεικνύοντας την αλαζονεία της εξουσίας και περνώντας το μήνυμα του εκφοβισμού στους εργαζόμενους, ότι όποιος δεν υποτάσσεται στις επιθυμίες του «καρατομείται» ή μετακινείται και απαξιώνεται γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων του την εμπειρία, την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια του κάθε συναδέλφου και μη υπολογίζοντας τις δυσμενείς επιπτώσεις στην υπηρεσιακή και προσωπική ζωή κάθε συναδέλφου. Τέτοια αυταρχική Διοίκηση δεν είχαμε μέχρι σήμερα από το 1997, όταν συστάθηκε ο Φορέας μας (Κρατικές Περιφέρειες) και από το 2011 και μέχρι σήμερα ως Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Δυστυχώς ο Συντονιστής κ. Ιωάννης Σάββας, που προβαίνει σε αυτές τις αδιαφανείς πρακτικές και ενάντια σε κάθε έννοια της χρηστής διοίκησης είναι «συνάδελφος μας», σημειώνει ο Σύλλογος των εργαζομένων. Προφανώς, επειδή ο νόμος του έδωσε το δικαίωμα να ασκεί πειθαρχικές διώξεις σε αιρετούς, νόμισε ο κος Συντονιστής, ότι μπορεί καθ΄ υπέρβαση του υπαλληλικού καθήκοντός του, να «εκφοβίζει» όσους αιρετούς «τολμούν» να του ασκήσουν κριτική. Πλανάται πλάνην οικτράν! Ούτε εγώ προσωπικά, αλλά ούτε και η Παράταξή μας κάμπτεται από πολιτικές διώξεις, όποια μορφή κι αν επιχειρείται να τους δοθεί (εν προκειμένω της πειθαρχικής δίωξης).

Β. Σε συνέχεια των παραπάνω, «ούτε υποθέσεις κι εικασίες» είναι (αρ.9 του κατηγορητηρίου), ούτε «διασπορά ψευδών ειδήσεων» (αρ. 13 του κατηγορητηρίου) όσα αναφέραμε στις ανακοινώσεις μας. Στηρίζονται σε στοιχεία και καταγγελίες τις οποίες ο κος Συντονιστής οφείλει εκ της θέσεώς του να απαντήσει. Στοιχεία και καταγγελίες που, και τη Δημόσια Διοίκηση αφορούν, και την ΑΔΜΘ και τον ίδιο προσωπικά και τον τρόπο λειτουργίας του. Ο ίδιος, στο κατηγορητήριό του, προεξόφλησε ότι, όσα τον αφορούν, είναι «διασπορά ψευδών ειδήσεων» και «ψευδείς κατηγορίες» κατά τη δική του απόλυτη κρίση. Κι ασφαλώς, ο υπεράνω κριτικής, δεν απαντά επί των ερωτημάτων που του έθεσαν τα Δελτία Τύπου αφού ήδη απεφάνθη κι έκρινε. Φυσικά ούτε λόγος για τη βασική Αρχή του Δικαίου nemo judex in causa sua που κανείς δικαστής δεν μπορεί να δικάζει τις δικές του υποθέσεις. Αυτή ήταν πάντοτε μισητή, σε όλους όσους αυταρχικά προέβαιναν στην (κατά)χρηση της εξουσίας τους. Ο ίδιος κρίνει ότι οι αναφορές μας «δεν στηρίζονται σε κανένα στοιχείο» - προφανώς δεν αρκούν όσα αναφέραμε – ο ίδιος κρίνει ότι δεν στηρίζονται «σε έγκυρη πληροφόρηση από τους καθ ύλην αρμόδιους», προφανώς εννοώντας τον εαυτό του ως μοναδική πηγή της «έγκυρης πληροφόρησης», και ο ίδιος κρίνει ότι αποτελούν μόνο «δικές μου υποθέσεις και εικασίες», προφανώς παραγνωρίζοντας ότι με την αντικατάσταση του κου Χρήστου ασχολήθηκαν κι άλλοι. Και βέβαια αυτές «οι υποθέσεις και εικασίες», απολήγει αλαζονικά ο κος Συντονιστής, δήθεν «δεν έχουν σχέση με τη Δημόσια Διοίκηση και ειδικότερα την ΑΔΜΘ» όπως απολύτως αποφαίνεται και πάλι ο ίδιος και κατηγορεί εμένα ότι «αδιαφορώ» αν με αυτές (τις «υποθέσεις» και «εικασίες») δήθεν θίγεται το κύρος Δημοσίων Υπηρεσιών και Δημοσίων Λειτουργών το οποίο προφανώς διασφαλίζει ο ίδιος με τις ενέργειές του! (αρ. 9 του κατηγορητηρίου). Βέβαια, ο ίδιος αγνοεί ότι πρώτος πρέπει να σέβεται τον θεσμό που υπηρετεί και να μην τον ευτελίζει με τα όσα λέει και πράττει, αλλά αυτόν, προφανώς, δεν τον αγγίζουν οι «υποθέσεις» και οι «εικασίες» των διαφόρων πολιτικών παρατάξεων ή ακόμη και των εργαζομένων «υπό τας εντολάς του».

Γ) Αναφέρει (αρ. 10 στο κατηγορητήριο) ότι με τα Δελτία Τύπου, «αναρμοδίως» αποδίδονται «ψευδώς και αυθαίρετα συγκεκριμένες κατηγορίες σε βάρος του Συντονιστή ΑΔΜΘ χωρίς κανένα στοιχείο». Δεν αναφέρει βέβαια ποιες είναι οι συγκεκριμένες κατηγορίες που ταράσσουν το …απυρόβλητο στο οποίο έχει αυτάρεσκα τοποθετήσει εαυτόν, ούτε γιατί λείπει η αρμοδιότητα από έναν Περιφερειακό Σύμβουλο να εκφέρει άποψη και κρίση περί των πρακτέων στην Περιφέρειά του. Γιατί δεν έχει καν την αρμοδιότητα ένας απλός πολίτης να προβαίνει σε κριτική πράξεων και συμπεριφορών; Προφανώς αγνοεί το άρθρο 14 του Συντάγματος ο κος Συντονιστής ή τουλάχιστον έτσι τον βολεύει…

Δ) Κανείς δεν του αποστέρησε του κου Συντονιστή «την αρμοδιότητα ορισμού αναπληρωτή Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ΑΔΜΘ». Την απουσία αιτιολογίας επισημάναμε στις αποφάσεις του αλλά και την ποιότητά τους, ως είχαμε δικαίωμα. (αρ. 11 του κατηγορητηρίου). Όσα αναφέρει αποτελούν πλήρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας που αποτυπώνεται με σαφήνεια στα Δελτία Τύπου της παράταξης.

Ε) Αν ο κος Συντονιστής θεωρεί εαυτόν θιγόμενο από τη δήθεν «διάδοση ψευδών ειδήσεων και αναληθών κατηγοριών» που περιέχονται στα Δελτία Τύπου της Παράταξης, ας προσφύγει στα Ποινικά Δικαστήρια. Αυτά έχουν αρμοδιότητα να κρίνουν επί ποινικών αδικημάτων κι όχι ο ίδιος. (αρ. 13 του κατηγορητηρίου). Ούτε τη «διάδοση ψευδών ειδήσεων» μπορεί να κρίνει ο ίδιος, ούτε τη «διάδοση αναληθών κατηγοριών». Καμιά τέτοια αρμοδιότητα κι εξουσία δεν έχει. Ούτε ποινική, ούτε πειθαρχική. Η άσκηση πειθαρχικής δίωξης που δεν στηρίζεται στον νόμο, αυτή αποτελεί υπέρβαση καθήκοντος και κατάχρηση εξουσίας. Το ίδιο ισχύει και εάν νομίζει ότι θίγεται από όσα βαπτίζει ο ίδιος «απαξιωτικά κι ειρωνικά» σε βάρος του. Μπορεί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη ώστε να καταδειχθεί εάν όντως ευτελίζει ή όχι τον θεσμό που υπηρετεί, με τις απαντήσεις (μακράν κάθε έννοιας υπηρεσιακής λειτουργίας) που δίνει στις ανακοινώσεις μιας πολιτικής Παράταξης. (αρ. 14 του κατηγορητηρίου) Στον κο Συντονιστή, δεν ασκήθηκε μέχρι τη σύνταξη του παρόντος, κριτική για τον ρόλο του ως πειθαρχικό προϊστάμενο των αιρετών της Περιφέρειας ΑΜΘ, αλλά για τις διοικητικές του αποφάσεις και την πολιτικολογία του στις απαντήσεις του. Δυστυχώς με το παρόν κατηγορητήριο που εξέδωσε, για τους λόγους που εξετέθησαν δείχνει ότι ο ίδιος δεν σέβεται και την ιδιότητά του αυτή. Δικαιολογώντας πλήρως την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας που έχει αιτηθεί την κατάργηση του θεσμού του Συντονιστή και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για να σταματήσουν (μεταξύ άλλων) τα πολιτικά παιχνίδια των διαφόρων Συντονιστών.

ΣΤ) Έχει καθήκον κι υποχρέωση ένας Περιφερειακός Σύμβουλος, πόσο μάλιστα ο επικεφαλής Περιφερειακής Παράταξης, ελεύθερα να εκφέρει τη γνώμη του για όσα διαδραματίζονται στην Περιφέρεια και την αφορούν, άμεσα ή έμμεσα. Καθήκον κι υποχρέωση, να αναζητά την τήρηση της νομιμότητας στις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων της Περιφέρειας αλλά και των αποφάσεων της Διοίκησης. Να αναζητά από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση να ασκεί με σοβαρότητα και κύρος το θεσμικό της ρόλο. Να συνδράμει τη Διοίκηση και να συνεργάζεται μαζί της για να πάει ο τόπος ένα βήμα μπροστά, να ασκεί κριτική, να στηλιτεύει τα κακώς κείμενα και να αναζητά ευθύνες όταν δεν τηρείται η νομιμότητα. Στη θέση αυτή δεν διορίζεται, ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ. Κι ελέγχεται όχι ανά τετραετία, ούτε από κάποιον προϊστάμενο, αλλά καθημερινά από τους ψηφοφόρους, τους πολίτες, τον λαό της Περιφέρειας. Ο κος Συντονιστής εμφανώς στην υπ αριθ 15 παρατήρησή του, νομίζει ότι οι αιρετοί εντάσσονται στο πειθαρχικό μέρος του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (ή και του …Στρατιωτικού Ποινικού κώδικα). Και νομίζει, επίσης, ότι μπορεί ο ίδιος αλαζονικά κι ανέλεγκτα να ασκεί πολιτικές διώξεις, για έκφραση γνώμης και κριτικής, καλυμμένες υπό τον μανδύα των πειθαρχικών του αρμοδιοτήτων. Ο Περιφερειακός Σύμβουλος έχει καθήκον κι υποχρέωση να υπερασπίζεται τη Δημοκρατία και το Δημόσιο Συμφέρον και να αντιμάχεται όσους – όπως εν προκειμένω – ασεβούν προκλητικά σε βάρος των δημοκρατικών θεσμών αλλά και των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων της ελευθερίας της έκφρασης.

Ζ) Η πειθαρχική κατηγορία στηρίζεται σε νομικά άλματα τα οποία είναι αδιανόητα κατά το ισχύον νομικό πλαίσιο. Έτσι ως «υπέρβαση καθήκοντος», (κατ άρθρο 233 του Ν.3852/2010) βαπτίζονται κατά τον ίδιο τον κο Συντονιστή η έκδοση δύο δελτίων τύπου που, κατά την αποκλειστική δική του προσωπική γνώμη συνιστούν «διασπορά ψευδών ειδήσεων κι αναληθών κατηγοριών».

Η έννοια της υπέρβασης αρμοδιότητας ασφαλώς δεν έχει τη στενή ερμηνεία της έκδοσης διοικητικής πράξης αναρμοδίως, αλλά ευρύτερα, ως αφορώσα κάθε παράβαση της εσωτερικής ή εξωτερικής νομιμότητας των διοικητικών πράξεων (ή παραλείψεων) που καθιστά αυτές ακυρωτέες (πχ λόγω ενδεχόμενης αναρμοδιότητας, παράβασης ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, παράβασης κατ’ ουσίαν διάταξης νόμου, κατάχρησης εξουσίας), επιπλέον δε κάθε παράβαση νόμου που καθιστά τυχόν υλικές ενέργειές του αιρετού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του μη νόμιμες. (βλ. Π.Ζυγούρης, γνωμοδότηση)

Η «υπέρβαση της αρμοδιότητας» πρέπει δηλ. να νοηθεί κατά τρόπο αντίστοιχο με την «υπέρβαση της εξουσίας» του οργάνου εν τη εννοία του ά. 95 Συντ. (που αναφέρεται στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου της Επικρατείας). Στη συνταγματική διάταξη ο όρος «υπέρβαση εξουσίας» συνιστά μετάφραση του γαλλικού “excès de pouvoir” που περιλαμβάνεται στον όρο “recours pour excès de pouvoir”, ο οποίος αντιστοιχεί στην αίτηση ακύρωσης. Υπό την έννοια αυτή οι όροι «υπέρβαση εξουσίας» και «παράβαση νόμου» στο ά. 95 Συντ. ταυτίζονται, αναφέρονται δε, σε όλους του λόγους ακύρωσης των διοικητικών πράξεων και παραλήψεων όπως αυτές αναφέρονται στο Π∆ 18/1989 (αναρμοδιότητα, παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, παράβαση κατ’ ουσίαν διάταξης νόμου, κατάχρηση εξουσίας) και έχουν τύχει ερμηνείας και εφαρμογής από τη νομολογία του ΣτΕ, η οποία υπάγει στους λόγους ακύρωσης και την πλάνη περί τα πράγματα, το αναιτιολόγητο, την κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας, την παράβαση των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου, και την παράβαση του δεδικασμένου (οι μερικότεροι λόγοι αυτοί μπορούν βέβαια να θεωρηθούν ούτως ή άλλως υποπεριπτώσεις της παράβασης κατ’ ουσίαν διάταξης νόμου). Βλ. σχετικά Ε. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο ∆ιοικητικού ∆ικαίου, 2002, σ. 513.

Εν προκειμένω, όμως, καταχρηστικά ως «υπέρβαση αρμοδιότητας» χαρακτηρίζεται η έκδοση πολιτικής ανακοίνωσης – Δελτίου Τύπου (!) επειδή αυτή περιέχει κρίσεις επί της αντικατάστασης υπαλλήλου της ΑΔΜΘ (και άρα υπαλλήλου εκτός αρμοδιότητας της αιρετής Περιφέρειας) και κρίσεις για πράξεις του Συντονιστή της ΑΔΜΘ, τις οποίες ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «διασπορά ψευδών ειδήσεων» και «αναληθείς κατηγορίες».

Η ερμηνεία αυτή είναι παντελώς αυθαίρετη κατασκευή και δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα. Ο κος Συντονιστής, θεωρώντας εαυτόν προσωπικά θιγόμενο από τις περιεχόμενες στα Δελτία Τύπου κρίσεις, προβαίνει στην άσκηση της σε βάρος μου πειθαρχικής δίωξης, καταχρώμενος την εξουσία που ο νόμος του παρέχει, μολονότι γνωρίζει ότι δεν έχει τέτοιο δικαίωμα σε δική του προσωπική μάλιστα υπόθεση, και, με πλήρη συνείδηση, υπερβαίνει με δόλο τα εκ του νόμου πειθαρχικά του καθήκοντα με σκοπό να πλήξει τουλάχιστον ηθικά και πολιτικά εμένα και την Περιφερειακή Παράταξη που εκπροσωπώ.

Για όλους τους παραπάνω λόγους

Θεωρώ την πειθαρχική μου δίωξη παράνομη και καταχρηστική, νομικά και ουσιαστικά αβάσιμη και ηθικά και πολιτικά απαράδεκτη. Επιφυλάσσομαι δε παντός νομίμου δικαιώματός μου.

Κομοτηνή 29.10.2020

Κωνσταντίνος Κατσιμίγας

Περιφερειακός Σύμβουλος ΑΜΘ με την Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία.

 


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ,
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΏΝ ΣΥΜΒΟΎΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

Κομοτηνή 29.10.2020

Προς τον Συντονιστή της ΑΔΜΘ
κο Ιωάννη Σάββα
Θεσσαλονίκη

Κε Συντονιστή

Όταν εκδίδεται ένα δελτίο Τύπου ή μία ανακοίνωση από την περιφερειακή παράταξη στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», και δεν φέρει υπογραφή από συγκεκριμένο περιφερειακό σύμβουλο, έχει την αποδοχή κι έγκριση όλων μας και απηχεί τις απόψεις και θέσεις όλων μας, όλης της Παράταξης. Ως εκ τούτου, άπαντες εν συνόλω, φέρουμε την πλήρη ευθύνη της σύνταξης και κυκλοφορίας των ανακοινώσεων και δελτίων Τύπου της Παράταξης στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής μας σε αυτήν. Συνεπώς τα παραπάνω ισχύουν και για τα από 13/9/2020 και 19/9/2020 δελτία τύπου (ανακοινώσεις) της Παράταξης που αφορούν την πολιτική απόφαση αντικατάστασης του αναπληρωτή προϊσταμένου της Δ/νσης Οικονομικού – Διοικητικού της Ροδόπης και την απάντηση στον υπηρεσιακά απαράδεκτο σχολιασμό του Συντονιστή στην ανακοίνωσή μας. Συνυπογράφουμε τόσο τις ανακοινώσεις που προαναφέρθηκαν όπως και το απαντητικό υπόμνημα του επικεφαλής της παράταξης συναδέλφου Κων/νου Κατσιμίγα, που στηλιτεύει την παράνομη πολιτική δίωξη του, την θεσμική εκτροπή του Συντονιστή και την αντιδημοκρατική, αυταρχική και αλαζονική συμπεριφορά του. Πολιτικές διώξεις σαν αυτή δεν πτοούν την Παράταξή μας. Αντίθετα την ενδυναμώνουν.

                                                 Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι ΑΜΘ

                              Νίκος Αργυρίου, Έβρου                    Ριτβάν Κουράκ, Ξάνθης

                              Δημήτρης Λυμπεράκης, Καβάλας     Σερκάν Μαχμούτ, Ξάνθης

                              Χρήστος Χατζηπέμου, Ροδόπης

Ανακοινώσεις

logo_black.png
© Copyright 2020 Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία. All Rights Reserved.

Search